VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Tyrant

Kategori: Serier

 
 
Tydligen har jag missat denna serien på nåt sätt, hitta oxå nåt om att TV3 visat säsong 1. Kanske säsong 2 med, eller, nån som vet? Nåja säsong 3 hade premiär i USA den 6 juli. Så nu har jag lite avsnitt att komma ikapp. Den verkar bra efter att bara ha sett 3 avsnitt natten som gick
 
"Tyrant" handlar om Bassam "Barry" Al Fayeed, den yngste sonen till en ökänd diktator i det påhittade mellanösternlandet Abbudin. I över 20 års tid har han bott i USA där han "amerikaniserat" sig, han arbetar som läkare, är gift med en amerikanska, har två tonårsbarn och kallar sig Barry. 
 
Han har ingen som helst längtan efter sitt gamla hemland. 
 
Men när hans brorson ska gifta sig övertalas han att ta med familjen och hälsa på. Vilket visar sig bli ödesdigert. Abbudin står på randen till ett inbördeskrig med en revolutionsledare som vill störta Barrys far och Barry blir indragen i de politiska sammansvärjningarna.
 
Fares Fares spelar Barrys barndomsvän, den regimkritiske journalisten Fauzi Nadal. Alexander Karim gör revolutionsledarens son Ihab Rashid. Bakom "Tyrant" står en av "Homeland"-skaparna, Howard Gordon.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: