VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Bakat gott!!!

Kategori: Recept

Har bakat nu under kvällen.
Det blev citron muffins och maränger. Snabbt och enkelt. Ja förutom marängerna som ju skulle vara 45 min i ugn.


Maränger: 3 äggvitor och 1/2 dl socker vispas till skum, tar en stund. När det är hårt så rör man försiktigt ner 1/2 dl socker. Klicka ut på bakplåtspapper eller använd en sprits. Grädda i 45 min, 125 grader, 100 grader i varmluftsugn.




Dessa ska vi äta med glass, strössel och chokladsås till CSI





Citron muffins:  150 g smält smör, 2 dl socker, 1 tsk vaniljsocker, 2 tsk bakpulver, 4 ägg, rivet skal från en ctron och 2 msk saft från citronen, 4 dl mjöl

Vispa smör och socker poröst. Tillsätt vaniljsocker och bakpulver. Citronskal och saften. Tillsätt ett ägg i taget. Sist mjölet 1 dl åt gången.
Håll igång elvispen hela tiden.
Ca 24 st...175 grader....ca 15 min




Så goda alltså. Ett recept ni helt klart måste prova

Kommentarer


Kommentera inlägget här: