VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Zucchinilasagne

Kategori: Recept

Den här lasagnen har jag själv hittat på, var så trött på pastaplattor för ett par år sen och började fundera på vad man kunde ha istället och tänkte då att zucchinin har en fast konsistens och måste funka. Sagt och gjort så provade jag och ångrar mig inte. Nu är det alltid det som gäller när de ska göras lasagne.


Gör så här:

Receptet räcker till 1-2 personer

Gör din egen köttfärssås så som du vill ha den.
Min består av fläskfärs ca 350 g, en liten burk svamp, en gul lök, en matsked tomatpuré på tub, lite vatten, 1/2 paket creme fraische.



Skiva en hel zucchini i tunna skivor.
Lägg det i botten på en ugnsfast form, häll på köttfärssås, ett lager till av zucchinin och såsen igen och avsluta med zucchini överst och slutligen riven ost

      

200 grader i mitten av ugnen ca 60 min täckt med aluminiumfolie från början till slut

     

Bilden till höger är min matlåda, så ser ni hur saftig och god den ser ut.


Hoppas de kommer att smaka för er som provar detta

Kommentarer


Kommentera inlägget här: