VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Chokladmuffins

Kategori: Recept

18 st i vanliga bullformar som jag sätter i muffinsplåtar...

Ugn 200 grader, varmluftsugn 175 grader
Mitten av ugnen i 10 min

100 g margarin
2 ägg
2 1/2 dl socker
1 1/2 tsk vaniljsocker
1 kryddmått salt
4 msk kakao
2 dl vetemjöl
1/2 tsk bakpulver

Smält margarinet och låt det svalna, ej varmt för då sjunker muffinsen ihopa när de kommer ut ur ugnen, det gör dom lite ändå men inte så mycke.

Vispa ägg och socker pösigt/poröst i ca 3-5 min.
Tillsätt de övriga ingredienserna och rör om eller använd elvispen.
Häll sist i margarinet lite i taget under omrörning eller med elvispen.
Klicka ner smeten i formarna med hjälp av 2 matskedar, fyll ca 2/3 delar av formarna.

Jag varier mina med glasyr och kokos.
Eller som här på bilden har jag mörkchoklad i små bitar(efter smak och tycke) som jag hackat sönder med hammare i en plastpåse. Kan göras i chokladets förpackning, men tänk då på att stoppa förpackningen i en annan påse ifall den spricker...





                                                LYCKA TILL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: