VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Ostbullar

Kategori: Recept

Nu har jag precis bakat ostbullar och tänke dela med mig av mitt recept på det...


Ca 25 st

1 pkt jäst
1 ägg
1/2 tsk salt
1/2 msk socker
5 dl mjölk
ca 8-10 dl mjöl
50 g margarin

Smält margarin i en gryta, häll på mjölken, värm till fingervarmt. Smula ner jäst i en skål, häll på lite av margarinet o mjölken o rör så jästen smälter. Häll i resten plus ett ägg o rör om.
Jag kör sen med elvisp länge när jag häller på mjöl med jämna mellanrum....låt degen bli väldigt klibbig för då blir bullarna mycke fluffigare och mjukare

Låt degen jäsa ca 40 min. Rulla ut så stora bullar du vill ha. Låt sen jäsa på plåt ca 40 min.
Pensla med ägg o strö på den ostsort du vill ha, denna gången körde jag med gouda.

10-13 min i mitten av ugnen på 200 grader(varmluftsugn har jag)



Kommentarer


Kommentera inlägget här: