VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Lite väl sent

Kategori: Recept

Dan före doppare dan redan. Tänk att det är julafton imorgon, inte längesedan alls denna månaden började och nu är den snart slut. Mycke trist att vi inte har en vit jul här nere i Skåne i år. En höstig jul kan man kalla det. En vit jul är så mycke mysigare, plus det känns mer som jul då ju. Tror det är rätt långsökt att det skulle hinna komma snö på 24 timmar faktiskt.

Ska snart ner till Ica och hämta ut ett paket som legat där i 2 veckor, mammas julklappar är det. Vet inte varför jag inte hämtat ut de tidigare. Eller jo det vet jag ju egentligen, har sökt efter rätt tillfälle för att kunna smyga med det. Och som ni vet så går vi alltid och handlar ihopa, roligare med sällskap. Men idag ska jag smita iväg riktigt hemlighetsfullt..haha.


Förresten gjorde romsås inatt, mycke godare om den får stå och dra 1-2 dygn innan den ska användas.

Mitt recept på denna:

2 dl creme fraiche
1/2 dl majonäs
1/2 tsk salt
En burk rom, svart helst men går bra med röd oxå
1 liten hackad röd lök


Rör ihopa allt i en skål






Kommentarer


Kommentera inlägget här: