VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Storkok för frysen

Kategori: Recept

Har nyss gjort en laddning med Tacosoppa, hela 9 portioner blev det. Ska frysas in för bra tillfällen som t ex, lunch eller om man har lite bråttom och inte hinner laga mat. Eller så äter jag helt enkelt av den varje dag tills den är slut..haha..ja den är ju så god.

Så här kommer receptet, lättlagat och snabblagat.


TACOSOPPA


500g färs
1 liten burk majs
1 glasburk med ärtor och morötter
1 burk krossade tomater
1 påse tacokrydda
1 liter vatten
2 köttbuljongtärningar
1 burk skivad svamp
1 halv zucchini
1 gul lök
salt
vitpeppar


Stek färsen med tacokrydda, salt och vitpeppar
Häll 1 liter vatten i en stor gryta tillsammans med krossade tomater och buljongtärningar. Häll i den stekta färsen.

Tärna zucchinin smått och hacka löken, och stek några minuter på järnet tillsammans med svampen. Häll sedan i detta i grytan med det andra.

Låt allt detta stå och småkoka i ca 7-8 min, smaka av med salt och peppar om det behövs.

Häll i majs och ärtor och morötter i grytan med alla de andra ingredienserna och låt koka ca 3-4 min





Om ni provar mitt recept så hoppas jag att ni kommer att gilla denna soppa lika mycke som jag.
Man kan även ha i lite oregano under tiden soppan kokar, jag hade det förra gången och provade utan denna gången. Lika gott vilket som



Kommentarer


Kommentera inlägget här: