VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Kyckling och pasta sallad med curry

Kategori: Recept

 
Åt en riktigt god kyckling och pasta sallad med curry igår när vi var på Emporia i Malmö. Så idag har jag försökt återskapa denna, fast utan majs och purjolök för det hade jag inte hemma.
men vet ni..jag lyckades med smaken. Jag kan det här med mat jag, skryt? kanske det, men jag vet att jag är duktig på mat, så de så..haha
 
Ingredienser:
100 gram pastaskruvar
60 gram sojabönor (frysta)
400 gram kycklingfilé (blir ca 250 gram när de är stekt)
1 dl turkisk yoghurt
1 msk thai sweet chili sås
1 tsk curry
 
Blanda yoghurt med chili såsen och curryn. Rör om väl.
 
Koka pasta och låt svalna, tina upp sojabönorna, stek kycklingen i tärningar och låt svalna. Blanda sedan alltihopa med varandra.
Ställ i kylen. Som med all sån här mat så blir den godare ju längre den får stå och dra, så för mig blir det en portion senare idag.
 
Man kan även ha i majs och purjolök, men det hade jag inte hemma, så det får bli nästa gång.
Bara och ta vad man tycker är gott, men gurka o tomat är uteslutet för det gör bara det hela vattnigt.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: